Czy reklama radiowa jest skuteczna?

Wiele osób deklaruje, że są wzrokowcami. Oznacza to, że najsilniej oddziałują na nich bodźce wzrokowe. Może się zatem wydawać, że reklama radiowa jest zbędna i mało skuteczna. Tymczasem do rozgłośni radiowych zgłaszają się kolejne firmy, które chcą zamieścić spot reklamowy.
Przeczytaj również: Agencje marketingowe
Okazuje się, że to, iż reklamy radiowej nie można zobrazować, wcale nie działa na jej niekorzyść. Twórcy takich reklam dbają o to, żeby użyte sformułowania były atrakcyjne dla odbiorcy. Unikalne sformułowania mogą na stałe wpisać się w podświadomość słuchacza. Ponadto często dąży się do tego, żeby słuchacz wizualizował sobie treść reklamy.
Przeczytaj również: Komu powierzyć działania marketingowe?
Bardzo popularną praktyką jest łączenie reklamy radiowe z efektami dźwiękowymi. Trzeba je jednak stosować bardzo rozważnie, ponieważ na antenie radiowej, efekty dźwiękowe mogą być inaczej zinterpretowane. Firmy chętnie korzystają z reklamy radiowej, ponieważ jest ona stosunkowo tania, a ponadto ma zasięg krajowy. Chociażby z tych powodów reklamę radiową można uznać za skuteczną.
Przeczytaj również: Czy wierzyć reklamom żywności?