Czy wierzyć reklamom żywności?

Czy wierzyć reklamom żywności?

Reklamy produktów spożywczych są bardzo powszechne. Trudno nie dać się skusić reklamie, na której zadowolony aktor lub aktorka z uśmiechem zjadają czekoladę.

Według zapewnieniom licznych producentów, oferowane przez nich produkty są najzdrowsze. Nie zawierają bowiem cukru, konserwantów i innych sztucznych ulepszaczy.

Czy tak jest w rzeczywistości? Oświadczenia żywieniowe nie zawsze pokrywają się z prawdą. Niekiedy producent, który chce zareklamować produkt, stosuje wydawałoby się kuriozalne oświadczenia.

Przykładem może być deklaracja producenta herbaty o tym, że jego produkt nie zawiera tłuszczu. Trudno jednak wyobrazić sobie jakąkolwiek herbatę, w której składzie znajdowałby się tłuszcz.

Równie popularnym trikiem jest oświadczenie występujące na napojach gazowanych, że nie zawierają one cukru. Być może jest to prawda, z tym że producent nie wspomina, iż zamiast cukru w napoju znajdują się słodziki.

Z tego powodu tak ważne jest czytanie etykiet zawartych na opakowaniach.