Kogo angażują do reklam?
Reklamy mają zachęcić nas do zakupu określonych produktów. Jest to coraz trudniejsze zadanie, ze względu na ogromną ilość reklam. Z tego powodu twórcy reklam starają się jak najbardziej zwrócić uwagę konsumenta na reklamowany produkt. W reklamach nie znajdziemy osób nieatrakcyjnych. Niemal zawsze kosmetyki zachwalane są przez młode, piękne kobiety. W reklamach samochodów występują przystojni mężczyźni.
Nie jest to efekt przypadku. Wielu specjalistów uważa, że dzięki obecności atrakcyjnych osób, odbiorcy reklam przypisują cechy atrakcyjności promowanym produktom. Warto zwrócić uwagę na to, że w niemal każdej reklamie, osoby w nich występujące posiadają rozszerzone źrenice. Tymczasem rozszerzanie się źrenic ma miejsce wówczas, gdy uznajemy kogoś za atrakcyjnego. Jest to zatem niezwykle erotyczny bodziec. Często stosowanym trikiem jest angażowanie do reklam kosmetyków przeciwzmarszczkowych młodych kobiet.
Zabieg ten jest na tyle skuteczny, że trudno znaleźć reklamę, w której występowałaby kobieta w średnim wieku.