Dzisiaj już niemal każdy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że prowadzenie działań marketingowych jest konieczne. Coraz częściej, w szczególności mniejsze przedsiębiorstwa stają przed trudnym wyborem pomiędzy zatrudnieniem osoby odpowiedzialnej za działania marketingowe, a powierzeniem ich firmie zewnętrznej. Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy. W zależności od częstotliwości prowadzonych kampanii, jak również ogólnych oczekiwań, można skorzystać z tych dwóch dostępnych rozwiązań.

Dlaczego warto zatrudnić marketingowca do firmy?

Nad zatrudnieniem osoby odpowiedzialnej za marketing w firmie zastanawiają się zarówno przedsiębiorstwa, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z profesjonalnym marketingiem, jak również firmy, które mają za sobą już kilka kampanii marketingowych. Marketingowiec zatrudniony na pełen etat to rozwiązanie, które niesie za sobą spore korzyści.

Naklejki pocięte na sztuki https://booklet.pl/produkty-i-rozwiazania/39-vlepki-pociete-na-sztuki Drukarnia Booklet

Przede wszystkim warto wskazać, że taką osobę mamy do wyłącznej dyspozycji. To oznacza, że jest ona skupiona na analizowaniu działań konkurencji, prowadzi research rynku, sprawdza potrzeby konsumentów i na tej podstawie podejmuje decyzje o przeprowadzeniu jej zdaniem najskuteczniejszej kampanii marketingowej. Dzięki temu, że marketingowiec jest nieustannie na miejscu, doskonale wie co się dzieje w firmie. Wie jakie są potrzeby firmy. Zdaje sobie sprawę z tego, co należy wypromować, przy użyciu jakich narzędzi. Wiadomym jest, że początki nigdy nie są łatwe, jednak z biegiem czasu, jeśli znajdziemy odpowiednią osobę, możemy liczyć na jej pełne zaangażowanie, w przeciwieństwie do agencji marketingowych, które mają dziesiątki klientów.

Minusem zatrudnienia marketingowca na pełen etat mogą być względy finansowe, jednak nie jest to regułą. Jeśli planujemy zrealizować wiele kampanii i projektów marketingowych, marketingowiec w firmie może okazać się korzystniejszym wyborem także pod względem finansowym.

Dlaczego warto skorzystać z usług agencji marketingowej?

Zatrudnienie agencji marketingowych przy prowadzeniu kampanii marketingowych to przede wszystkim rozwiązanie wygodne. Zlecając wykonanie kampanii marketingowej agencji, nie musimy się martwieć o pomysł na jej przeprowadzenie. Agencja marketingowa dobiera odpowiednie narzędzia marketingowe i kanały przekazu. Minusem może okazać się brak znajomości specyfiki naszej branży i potrzeb potencjalnych klientów.