Posiadanie pomysłu na rozwój własnego przedsiębiorstwa nie zawsze wystarczy, aby odnieść sukces finansowy. Bardzo istotny jest przemyślany marketing i reklama, aby przyciągnąć potencjalnych klientów.
Nie zawsze to wychodzi, dlatego zdarza się, że nowopowstałe działalności szybko padają. Jednym ze sposobów uniknięcia tej niepożądanej sytuacji jest franczyza.
Co to takiego? Franczyza to sposób sprzedaży, oparty na ścisłej współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami – franczyzodawcą oraz franczyzobiorcami. Brzmi bardzo skomplikowanie, jednak każdy z nas korzysta z wielu sklepów i restauracji, które działają na tej zasadzie.
Są to duże, znane sieci sklepów, restauracji oraz usług, które funkcjonują pod jednym szyldem, mając te same regulacje praw i obowiązków. Dzięki franczyzie możemy zjeść tego samego hamburgera zarówno w Warszawie, Berlinie czy Nowym Jorku.
W tej umowie obie strony czerpią korzyści – franczyzodawca części zysków, a franczyzobiorca – posiada uznaną społecznie, dobrze funkcjonującą działalność.